Member details

Quit Smoking. Let's help eachother!

Sort by: -Old first- | New first

1 Apr, 17:16
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb mijzelf enorm verkeken op de ontwenningsverschijnselen. Ik zou graag van jullie willen weten waar jullie last van hebben gehad en hoe lang dit duurde.
Ik heb zelf 2 nachten amper kunnen slapen (om de 10 minuten werd ik wakker). Ik kon mijzelf de eerste paar dagen absoluut niet concentreren en ben verschrikkelijk moe geweest. Dit is mijn 7e rookloze dag en ik kan opgelucht zeggen dat het nu iets beter gaat met de ontwenning....
Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verschijnselen!

Esther
2 Apr, 00:45
Hoi, ben net een week gestopt en voel me op dit moment echt klote.
M'n lijf doet zeer en slaap ook echt heel slecht.
Kan echt om alles janken.
Misschien is de lichamelijke verslaving over maar het zit nog echt behoorlijk tussen m'n oren.
Maar ik vecht door.
Al moet het weet niet hoe lang duren.
San
2 Apr, 22:36
Hoi San!
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zwaar k.. heeft gevoeld. Vanavond had ik last van moodswings, maar ik ben gewoon maar als een gek gaan opruimen en dan gaat het eigenlijk wel weer. Wees sterk en laat de sigaretten maar in rook opgaan zonder dat jij er 1 opsteekt!

Esther
5 Apr, 22:28
Na tien weken dacht ik er goed vanaf te zijn gekomen. Ik ben een paar keer fors chagerijnig geweest. Maar niet echt vaak. In het begin had ik echt totaal geen enkele behoefte aan een sigaret. Tot ong vier weken geleden. Toen heb ik na een zeer indrukwekkend/angstig moment 1 sigaret gesmokkeld. En gisteren avond zat ik met een biertje achter de computer. Ik had echt de hele dag al trek in een sigaret. Mijn vriend rookt nog en ik had er eentje van hem gepikt. Maar eigenlijk is het gewoon smerig! Wat ik ooit lekker heb gevonden aan roken? Het is een raar gevoel om na 10 weken weer een sigaret vast te houden en tussen je lippen te voelen. Ik ben zonder hulpmiddelen dit keer voor de miljoenste keer gestopt. Maar dit is wel het langste dat ik ooit gestopt ben.
9 Apr, 07:40
Heb vannacht gedroomd dat ik een sigaretje rookte.
(Moet eerlijk zeggen, het smaakte wel.) :-$
Ben nu 2 weken gestopt en heb nog steeds last van ontwenningsverschijnselen.
Snap echt niet dat sommige mensen zeggen dat ze er geen last van hebben.
Jammer als je naar 10 weken overstag gaat.
Je hebt dan volgens mij wel het ergste meegemaakt.
Maar ik snap wel als er iets naars gebeurd dat je snel de neiging hebt om er eentje te pakken.
Dat heb ik al een aantal keer meegemaakt.
Moet ook zeggen dat alles, maar dan ook alles wat tegen zit, dat ik daar om kan janken.
En ja... ik vind mezelf nog steeds super zielig.
Sterkte!
14 Apr, 19:30
Ben ooit eens 4,5 jaar gestopt geweest (ja :-$ was weer begonnen zo'n 7 a 8 jaar geleden :slaphead: ) en kan me herinneren dat het soms net leek of het plafon naar beneden kwam :-s
Was ook heel duizelig en draaierig :mad: .
En een honger gevoel had ik ook heel erg...:knockout:
Ben vanaf vandaag weer begonnen om te stoppen met roken :clap: ik weet het het is kort dag maar eens moet de eerste dag beginnen hé ;-)
Ik moet zeggen dat het me goed afgaat...als het al eens is gelukt moet het nu toch ook lukken?
Ben wel wat duizelig, draaierig en heb weer honger, terwijl ik nét een bord chilli achter mun kiezen heb :huh:
Maar ga er net als toen aan wennen om niet te snoepkast aan te vallen maar om netjes fruit ofzo te gaan verorberen...:tomatoes:
Voor iedereen die ook is gestopt of nog gaat stoppen HEEL VEEL SUC-6 (y)

Ik heb op mijn profiel een blog geschreven met wat confronterende foto's...:-|
Misschien dat het mij zo helpt eraf te blijven :cheer:
En misschien jullie ook wel...;-)

Groetjes Moi :superwink:
26 Apr, 20:55
Hoi hoi!

De eerste week, tis nu dag 6 dag ik ben gestopt, ben ik na mijn werk bekaf geweest..
Jezus zeg wat was ik moe....
Dat is eigenlijk t enigste bijverschijnsel, joa en af en toe chagerijnig...

Toedelsss
Bianca
21 May, 19:57
Even afreageren hoor: :wtf: Stoppen met roken vind ik op dit moment even NIET leuk. :wtf:

Na 6 rookvrije dagen voel ik me algeheel LAMLENDIG :fever:
constant HONGERIG :pizza:
MOE :sleeping:
WAZIG :-?
JANKERIG :'-(
SNEL GEÏRRITEERD :eatcrocodile:
en loop ik al een paar dagen met BUIKKRAMPEN :wc:
Kortom: HEEEEEEEEEL ZIELIG :goodbye:
27 May, 19:00
Ben nu 2 maanden gestopt. Heb het af en toe nog moeilijk als ik iemand een sigaret op zie steken. Maar verder gaat het heel goed. Had ik eerlijk gezegd niet geloofd als iemand dat een paar weken geleden tegen mij zou zeggen. Maar het is echt zo, het wordt makkelijker. Iedereen die zich aan het begin super klote voelen, het wordt echt steeds makkelijker. DUS HOU VOL !!!!!
San
27 May, 19:07
Ik ben ook inmiddels 2 maanden gestopt. Ik heb een keelontsteking gehad die me toch ruim anderhalve week heeft beziggehouden. Ik heb (eerlijk waar!) nog nooit een ontsteking gehad. Ik dacht dan ook waaraan ik het had verdiend en vond eigenlijk dat ik maar gewoon weer moest beginnen met roken, want ik voelde me alleen maar minder gezond sinds het stoppen. Nu eindelijk kan ik zeggen dat ik me weer helemaal goed voel. Er is ongeveer maar 1 of 2 keer per dag een moment dat ik aan een sigaret denk, maar dat moment is ook zo weer voorbij en ik ben alleen maar blij om te zeggen dat ik nog steeds niet rook, dus inderdaad: ALLEMAAL VOLHOUDEN EN WEES TROTS OP JEZELF!
31 May, 00:36
Ik voel me bijna schuldig, maar ik heb (bijna) geen last van ontwenningsverschijnselen. Ik ben na ik weet niet hoeveel pogingen nu echt gestopt met het boek "De opluchting" van Jan Geurtz. Verder geen vervangingsmiddelen voor de nicotine gebruikt en het gaat hartstikke goed. Volgens mijn quit keeper ben ik nu zover: I have been quit for 6 Days, 5 hours, 3 minutes and 37 seconds (6 days). I have saved %u20AC 24,84 by not smoking 124 cigarettes. I have saved 10 hours and 20 minutes of my life. My Quit Date: 24-5-2008 19:33
2 Jun, 22:01
Ik ben bijna 3 maanden gestopt.
Heb zeker ontwenningsverschijselen.Af en toe slecht slapen,gaat ook in fases.Even gaat het goed,en dan weer niet.Soms krijg ik toch de bibbers,en ik snak toch naar een sigaret,Maar dat hoort geloof ik bij het afkicken.Hoop wel dat ik van die slapeloze nachten afkom,dat vind ik nog het ergst van alles.Elke keer word ik wakker,en kan moeilijk in slaap komen.
Sterkte iedereen!

Subject Started by  Replies   Last 
Tamar
62 14 Aug, 19:16
Leve Lieneke :cat:
51 20 Jul, 17:44
Tessa
126 13 Jul, 21:12
Esther
11 2 Jun, 22:01
Onno
0 30 May, 21:09