Member details

Quit Smoking. Let's help eachother!

Sort by: -Old first- | New first

15 Sep 2006, 08:20
Hoi,

Men zegt dat als je stopt met roken, dat je stofwisseling veranderd. Wie heeft daar ervaring mee? Ik ben in de afgelopen jaren 40 kilo afgevallen. Nu is de volgende stap dus stoppen met roken.. Ik ben nu ruim twee weken gestopt, maar ik merk dat ik aan begin te komen. Ik weet ook waar het aan ligt, ik snoep meer als toen ik rookte. Daar moet ik dus op letten! Ik ben vreselijk bang om weer zwaar te worden, het zou een van de grootste beweegredenen kunnen zijn voor mij om toch maar weer te gaan roken, want echt geloof me IK WIL NOOIT MEER DIK ZIJN! Hoe gaan jullie daarmee om en zijjn jullie veel aangekomen na het stoppen met roken? Hebben jullie tips?

Groetjes ***Lientje***
21 Sep 2006, 14:41
Je moet geen substituut als snoep verzinnen voor het roken.
Roken en snoepen is dus destructief gedrag in deze. Waarom geef je jezelf op je kop met die troep? Je lijf vraagt er echt niet om!
Geen blabla verhalen, als je zegt dat je het niet wilt moet je het niet doen heel simpel.
Verzin iets gezonds als substituut en beweeg je meer.
25 Sep 2006, 19:39
Dank je voor de virtuele schop onder mijn hol ;-) Je hebt helemaal gelijk, ik weet dat het zo werkt, zo ben ik natuurlijk ook al die kilo's kwijtgeraakt, met de gedachte dat het onzin is, ik heb het niet nodig om zoveel te eten enz enz.

Ga maar weer eens aanpakken!

Bedankt! :-d ***Lientje***
22 Oct 2006, 22:14
Je moet inderdaad niet gaan snoepen!! Ik ben pas 10 dagen gestopt en ben al 2,5 kilo aangekomen!! Niet doen dus
23 Oct 2006, 07:07
Ik weet er ales van, ik ben nu bijna 2 maanden gestopt en 7 kilo zwaarder! :-( Echt heel erg! Het gaat ook zo hard! Ik pas nu zelf mijn broeken niet meer en zo.... Vanaf vandaag ga ik meer bewegen en mijn eetschema strak aanhouden om er in ieder geval weer 5 af te krijgen!

Sterkte... ***Lientje***
27 Oct 2006, 13:11
Hoi stoppers!!

Ik ben nu ruim een week gestopt en ik was de eerste paar dagen al 2 kilo aangekomen. Bizar!
Maar ik denk dat het vocht is. Ik moet er tegenwoordig ook 's nachts uit om te plassen...
Ik was al op weg om wat kilo's kwijt te raken en dan komen ze nu door het stoppen met roken erbij. Ik let erg goed op mijn eten en probeer mandarijntjes en water als vervanging van sigaret te nemen. Zowieso is het zo dat je de rest van je leven goed moet eten...of je nou rookt of niet. Snoepen is nooit goed! (te veel dan....)

En lekker sporten...dat kan je als het goed is ook beter doordat je conditite en uithouding beter is...

Succes!
Ik rook niet met je mee!!!
31 Oct 2006, 18:03
ik heb ook ineens dat ik 's nachts moet plassen. ik heb daar ook echt helemaal nooit last van gehad, behalve dan toen ik zwanger was. dus ik schok een beetje :shock:
en ondertussen alwee 4 kilo aangekomen :'-(
16 Nov 2006, 07:02
Ik ben in totaat 10 kilo aangekomen...ruim 2,5 maanden gestopt met roken!! Het is echt in een mum van tijd gegaan... :-( Erg triest. Nu ga ik weer aan de kilo's werken, want het kan zo echt niet langer!! Het stoppen met roken gaat heel goed hoor! :-) Da's dan wel weer positief ;-)

***Lientje***
25 Jun 2007, 16:19
Ik ben via de huisarts gestopt met roken en zij vertelde me dat IEDEREEN minimaal 2 kilo aankomt omdat je stofwisseling trager wordt.
De overige kilo's zaten toch in de afleiding!
Ben flink gaan sporten en flink afgevallen ipv aangekomen én nog steeds gestopt!!!
2 Jul 2007, 12:47
In de eerste weken dat ik ben gestopt ben met roken ben ik 2 kilo aangekomen. Dit is er ook weer bijna af. daar komt bij kijken dat ik ook een vrij snelle stofwisseling heb.

mij viel ook al op dat ik er 's nachts uit moest om te plassen, dat had ik ook nooit!
22 Oct 2007, 13:36
Tot nu toe ruim 1,5 kg aangekomen in 2 weken.
Niets gesnoept, niet extra gegeten, veel water gedronken, extra sporten.:-s

Pffff...

Groetjes, Conny
26 Oct, 10:23
De eerste twee weken ben ik twee kilo aangekomen. Nu ben ik inmiddels 5 weken gestopt en is daar vanzelf weer een halve kg vanaf gegaan. Snoep wel, maar ook sporten.
26 Oct, 11:34
Ik ben, zonder extra veel te snoepen/eten, 4 kilo bijgekomen sinds ik niet meer rook.

Pfff ... :wtf:

Maar inmiddels ben ik hier alweer 1 kilo van afgevallen. Misschien inmiddels alweer meer trouwens, maar dat was de stand van zaken van afgelopen zaterdag.
26 Oct, 13:03
Ik ben nu bijna 8 weken gestopt en durf de weegschaal echt niet onder ogen te komen :-$ , merk het aan mijn broeken dat ik echt goed aangekomen ben.(6) van Zyban dat dit normaal is en dat dit het laatste is waar ik nu mee bezig moet zijn.
Als ik straks klaar ben met de kuur dan ga ik wel iets aan mijn overgewicht doen.

Ik weet niet war het van komt, ik snoep niet meer dan ik voorheen deed.. het heeft dus echt met de stofwisseling te maken.

8 Nov, 23:40
Eindelijk een mooi gewicht en dan stop je met roken en hop 5 kilo erbij in iets meer dan 5 maanden:'-(
Ik hoop niet dat er iedere maand een kilo bijkomt want dan baal ik behoorlijk!!

Ben wel `s avonds laat meer gaan eten, waarschijnlijk uit verveling.Misschien moet ik toch eens gaan sporten :shock:

Subject Started by  Replies   Last 
Tamar
62 14 Aug, 19:16
Leve Lieneke :cat:
51 20 Jul, 17:44
Tessa
126 13 Jul, 21:12
Esther
11 2 Jun, 22:01
Onno
0 30 May, 21:09
De Kroegtijgers