Member details

Quit Smoking. Let's help eachother!

Sort by: -Old first- | New first

3 Oct 2006, 22:49
Beste allemaal,

Hoe zijn jullie gestopt. Het lukt mij gewoon niet en ik weet, als je echt wil dan stop je. Maar ik wil echt!!!!!!!:'-(
M'n huis, hond, kleren, eigenlijk alles stinkt. Ik bespaar 160 euro per maand.Ik krijg een betere conditie. Het is duur, je mag bijna nergens meer roken en het is beter voor m'n huid en gezondheid, maar toch lukt het me niet om te stoppen en inderdaad mijn vriend rookt ook, dus is het nog moeilijker.....
Ik ben nu over gestapt op menthol sigaretten, niet te roken, maar ik paf gewoon lekker door op de meest stommem momenten. Heel de dag ben ik eigenlijk bezig met roken. Vreselijk hoe verslaafd ik eigenlijk ben. Dus als iemand de gouden tip heeft, laat het me alsjeblieft weten. Help een mede 'verslaafde'van haar verslaving af!!!!!!:mouth:

Tamar :smoking:
4 Oct 2006, 15:28
Hoi Tamar,

Ten eerste helpt het misschien als je niet denkt "Ik kan het niet", maar denkt, "Ik kan het ook!". Je noemt heel veel redenen en goede redenen om te stoppen met roken! Dat je vriend wel rookt hoeft geen reden te zijn dat jij het niet vol houd. Mijn man rookt ook, en dat is voor mij geen belemmering in het stoppen. Dat komt omdat ik zelf geloof dat ik kan stoppen.
Als je er toch last van hebt kan je misschien vragen of hij tijdelijk niet in jou bijzijn rookt, tot je sterk genoeg bent?

Lichamelijk verslaafd ben je nauwelijks als je rookt, de goodste verslaving zit tussen de oren. Anders denken, is een hele stap in de goede richting denk ik!

Succes! ***Lientje***
4 Oct 2006, 18:41
Ja dat is inderdaad waar wat je zegt en ik probeer dat ook. (ja ik weet het niet proberen doen haha) Maar als ik dat ga denken komt er meteen een soort angst over me heen, dat ik denk oh jee ik kan dan niet meer roken en dan niet meer en dan vind ik het op de een of andere manier toch jammer om te stoppen. Raar eigenlijk, maar het is zo.
Ik had wel gelezen dat je ook ergens had gecshreven van:waarom stoppen als je pakje leeg is? Dat is inderdaad ook waaren ik rook ook makkelijker niet wanneer ik wel sigaretten heb dan wanneer ik ze niet heb.
Maar bedankt voor je tip en als je nog iets weet hoor ik het graag.

Groetjes Tamar.
5 Oct 2006, 06:58
Misschien is de angst om niks meer om handen te hebben voor jou groter dan het willen stoppen met roken. Da´s heel begrijpelijk. Ik heb de eerste weken ook echt met niks in mijn handen gestaan, letterlijk en figuurlijk. Dat is niet fijn. Maar wat is nou het ergste wat er kan gebeuren? Dat je misschein een keertje gaat stappen en met je handen in je zakken staat omdat je geen sigaret hebt, of dat je het een keertje moeilijk krijgt en dan een eind gaat wandelen of wat dan ook! Het is niet erg om geen sigaret te roken. Toen ik ging stoppen zag ik het meest op tegen de pauzes op mijn werk en het stappen. Dat zou vast allemaal niet meer gezellig zijn... wat moet ik doen zonder sigaret!! Maar k zit nog steeds buiten bij de rokers op mijn werk, en rook alleen nog mee ;-) en als ik ga stappen heb ik zeker zoveel lol als eerst.

Trek de stoute schoenen aan en ga ervoor! Veel succes hoor!

Groetjes ***Lientje***
18 Oct 2006, 15:04
Hai, weet wat het is, ben dinsdag 17-10 gestopt met roken. Ben er al lang mee bezig geweest, o.a. 2x boek van Allen Carr gelezen. Nou was ik maandag jarig en maandagavond net voor het naar bed gaan, waren mijn sigaretten op. Toen bedacht ik, nu is het volgens mij het moment, ik ben er klaar mee, heb nu ruim 15 jaar gerookt, het heeft me een kleine 10.000 euro gekost, hoest me een ongeluk, ben asmatisch, heb geen conditie. Wordt tijd dat ik wat wijzer wordt!

Maar nu ben ik dus met m'n tweede dag bezig, ben misselijk van de snoepjes, voel me heel zielig en alleen, mis mijn maatje zeg maar.
Maar voel me wel lekker fris! Dus heb me voorgenomen ik rook nooit meer!, nooit meer, dit kost me zoveel energie!

Waar jij naar op zoek zou moeten of tegenaan moet lopen is ook z'n moment van: Nu ben ik er klaar mee! En daarna een beetje zelfmedelijden is erg niet erg hoor. Onthou wel, het is maar een verslaving.Niks is sterker dan je eigen wil.Zeker niet de wil van nicotine. Wie is er nu de baas jij of Marlboro?

Good luck.

20 Oct 2006, 12:05
Ik ben nu 3 dagen gestopt het is wel verdomde moeilijk aangezien mijn huisgenoot gewoon stevig doorpaft, maar het is inderdaad iets wat je zelf moet willen anders gebeur het echt niet...
Nu moet ik ook zeggen dat nu ik ziek ben het wel iets makkelijker gaat als ik probeer te roken ga ik al bijna over mijn nek, dus dat is al een goede stimulans om het niet te doen;-) ik wens iedereen de gaat stopppen er mee bezig is of al gestopt is heel veel sterkte ik weet dat ik het kan als ik het maar wil JULLIE DUS OOK!!! greetz rob
27 Oct 2006, 13:13
Ik ben gewoon "cold turkey" gestopt. Hup niet meer roken, that's all!
En sterk zijn. Het schijnt wel de heftigste manier te zijn maar wel het snelst.
Ik moet eerlijk zeggen de eerste drie dagenz ijn KUT! Maarrr je moet ook echt willen....anders lukt het niet!

Succes!
28 Oct 2006, 16:47
Gisteren gestopt met 'make it easy':peace:
30 Oct 2006, 11:43
Eergister (zaterdag) gestopt met roken...VERSCHRIKKELIJK...bij drang naar een sigaret sta ik te vloeken, huilen, of heel hard mee te zingen met muziek.:'-( maar ik ga het volhouden, ik heb 15 jaar gerookt een pakje perdag.
maar het is echt super moeilijk.
7 Nov 2006, 17:06
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren weer gestopt met roken (de zoveelste poging) maar weet dat ik het wel kan! Ik ben een keer 2 jaar rookvrij geweest en was zo stom om weer te beginnen (want stoppen was toch makkelijk!!) Ik kan me de euforie na de eerste week 'niet-roken' nog zo goed herinneren! Ik had het volgehouden, en wel een week! Een hele lange 7 daagse week! Die euforie werd iedere week groter en ik was zo trots op mezelf, ik rookte niet meer en eigenlijk was het verdomd makkelijk! Stoppen met roken is niets meer dan gewoon géén sigaret meer opsteken...
Maar goed, nadat ik weer was begonnen rookte ik al snel weer 30 Caballero's per dag en merkte dat stoppen helemaal niet meeviel! Waar bleef dat euforische gevoel?
Maar gisteren ben ik na de zoveelste longontsteking toch weer gestopt. Op mijn hyves hou ik een blog bij die als stok achter de deur moet fungeren, hoe erg zet ik mezelf voor schut als ik na mijn overtuigde relaas toch weer ga beginnen?

p.s. diep in mijn hart vind ik het 'niet roken' makkelijker dan het 'niet snoepen', die drang heb ik nu namelijk enorm terwijl ik dus normaliter nóóit snoep!!!
16 Feb 2007, 15:27
Ja ik herken me er heel erg in dat het vooral moeilijk is niet te roken in het bijzijn van mensen die dat wel doen.
Ik ben laast maar liefst een week gestopt met roken (dat was ook, omdat ik eigenlijk niet per se wilde stoppen, anders had ik het wel langer vol gehouden, denk ik: de drang was namelijk niet eens zo groot), maar toen ging ik weer op stap.. Met wat vrienden van me, die állemaal rookten, geen uitzondering. En als jij dan in je eentje niet meedoet, terwijl je dat eerst altijd wel deed, is dat toch wel ff moeilijk.
En dat ik een week niet rookte, was meer een soort weddenschap met mezelf, dus toen de week afgelopen was mocht ik weer :-)
Maar het ging me eigenlijk vrij makkelijk af, omdat ik het echt aan mezelf wilde bewijzen. Dus als ik écht wil stoppen, ga ik het ook eerst zelf proberen, zonder hulpmiddelen.
Maar nu geniet ik er nog teveel van.
1 Mar 2007, 11:14
Ik had net als Bernie opeens het idee dat ik maar weer eens een poging moest doen om te stoppen. Mijn sigaretten smaakten niet meer en ik hoestte me kapot. Toch was ik niet echt heel erg gemotiveerd, was bang dat ik me heel erg zielig zou gaan voelen. Bij de apotheek gaven ze me het advies microtabs van nicorette te gebruiken. Elke keer als je trekt hebt, neem je een pilletje dat je laat oplossen in je mond. Nu na ruim 2 weken gebruik ik nog maar 1 of 2 tabletjes en ik voel me er prima bij.
2 Mar 2007, 00:04
Ik ben sinds dinsdag gestopt met roken. 's Avonds heb ik mijn laatste sigaret gerookt, en ben toen gewoon gestopt. Ik was het echt he-le-maal zat: het smaakte me eigenlijk niet, je stinkt altijd naar rook, het eeuwige zoeken naar een plaatsje om te roken (waar je ook bent) en het overmatige hoesten...
Wat bij mij werkte was: ik heb voor mezelf eerst de voor- en nadelen van het roken en daarna de voor- en nadelen van het stoppen opgeschreven. Dan wordt al gauw duidelijk dat er weinig voordelen van roken zijn en weinig nadelen van stoppen; tja, je hebt niets meer in je hand (ga je punniken) en je moment van rust is weg (gewoon doorroken en je mag 10 jaar eerder rusten..)...nou en?? Dat weegt gewoon niet tegen alle voordelen van stoppen op, toch??

Ik schrijf voor ik ga slapen even voor mezelf op hoe ik mijn anti-rook-dag heb beleefd. Maar voor mij geen pillen, pleisters, boeken e.d...het enige wat ik wel heb tegen momenten van rusteloosheid en stress is Bachbloesem; homeopatisch goedje wat je op je tong spuit..mooi alternatief... Werkt prima, tot dusver! En het schijnt dat de nicotine na 72 uur uit je systeem is... Nog een dag dus!!
Allemaal suc6 met stoppen en gestopt blijven....:cheer: :shakeit:
18 Mar 2007, 17:52
Samen met partner, op eerste dag van de vakantie nog 1 peuk gerookt.

Veel ruzie gehad. Aangekomen en na drie jaar weer afgevallen. Geweldig gaan sporten, sauna en nieuwe kleren kopen.

Als het niet gaat, altijd nog een keer proberen.....
23 May 2007, 16:49

Subject Started by  Replies   Last 
Tamar
62 14 Aug, 19:16
Leve Lieneke :cat:
51 20 Jul, 17:44
Tessa
126 13 Jul, 21:12
Esther
11 2 Jun, 22:01
Onno
0 30 May, 21:09